Over Masakhane

Onze passie

Het prachtige Zuid-Afrika en onze kinderen is wat ons bij elkaar bracht en bindt. Masakhane is in 2007 opgericht door adoptieouders die zich wilden inzetten voor het geboorteland van hun kinderen. Samen bouwen aan en betere toekomst voor de kansarme kinderen in de townships was onze drijfveer  10 jaar geleden. En dat is het nog steeds. Met veel plezier en toewijding zetten we ons in om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor kinderen die opgroeien in uitzichtloze situaties. Het levert  ons veel energie en voldoening op dat je met een beetje steun echt verschil maakt in het leven van deze kinderen en hun gezin.
.

Wie zijn wij?

De vaste kern van Masakhane bestaat uit acht bestuursleden. We zijn allen trotse ouders van kinderen geboren in Zuid-Afrika en wonen in de regio Den Haag/Rotterdam. Sinds december 2014 is Masakhane een stichting en bestaat uit:

Thérèse van Rossum (voorzitter)
Jaco van der Worp (secretaris)
Michiel Terra (penningmeester)
Pieter den Braber
Anja van Rijn
Mariette van Amstel
Heleen van der Stouw
Lydia van der Worp

Verspreid over het hele land zijn er tal van vrijwilligers die zich met eigen activiteiten inzetten voor Masakhane. Dit is ook wat Masakhane betekent: samen bouwen aan een beter toekomst. We zijn alle vrijwilligers dan ook ontzettend dankbaar voor hun inzet.

Onze partnerorganisatie

De projecten die wij steunen zijn opgezet door South Africa cares for Life. Deze Christelijke hulpverleningsorganisatie zet projecten op voor kansarme kinderen en vrouwen. Direct contact en korte lijnen met Zuid-Afrika vinden wij een belangrijke voorwaarde in deze samenwerking. We hebben maandelijks contact met elkaar over de voortgang of ontwikkeling in de projecten. Het geld maken we rechtstreeks over naar onze partner. SA cares for Life rapporteert ons per kwartaal over de uitgaven. Tot nu toe zijn we elk jaar ook bij onze projecten gaan kijken (tijdens privéreizen). Wij kunnen dus met een gerust hart zeggen dat het geld op de juiste plek en goed wordt besteed.