Over Masakhane

Samen bouwen aan een betere toekomst

Masakhane betekent samen bouwen aan een betere toekomst. Samen met onze partnerorganisatie SA Cares for Life in Zuid-Afrika zetten we ons in voor kansarme kinderen, maar ook volwassenen. We ondersteunen een aantal projecten in en rond Pretoria. Lees hier meer over op de projectenpagina.

Onze passie

Het prachtige Zuid-Afrika en onze kinderen is wat ons bij elkaar bracht en bindt. Masakhane is in 2007 opgericht door adoptieouders die zich wilden inzetten voor het geboorteland van hun kinderen. Samen bouwen aan en betere toekomst voor de kansarme kinderen in de townships was onze drijfveer 12 jaar geleden. En dat is het nog steeds. Met veel plezier en toewijding zetten we ons in om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor kinderen die opgroeien in uitzichtloze situaties. Het levert  ons veel energie en voldoening op dat je met een beetje steun echt verschil maakt in het leven van deze kinderen en hun gezin.

Wie zijn wij?

De vaste kern van onze stichting bestaat uit acht bestuursleden. We zijn allen trotse ouders van kinderen geboren in Zuid-Afrika en wonen in de regio Den Haag/Rotterdam.

Het bestuur samen met Sanet Fagan, de directeur van onze partnerorganisatie SA Cares for Life. V.l.n.r. Pieter den Braber, Mariette van Amstel, Sanet Fagan, Thérèse van Rossum, Lydia van der Worp, Heleen van der Stouw, Jaco van der Worp, Anja van Rijn, Michiel Terra.

Verspreid over het hele land zijn er tal van vrijwilligers die zich met eigen activiteiten inzetten voor Masakhane. Dit is ook wat Masakhane betekent: samen bouwen aan een beter toekomst. We zijn alle vrijwilligers dan ook ontzettend dankbaar voor hun inzet.

SA Cares for Life

De projecten die wij steunen zijn opgezet door SA Cares for Life. Deze christelijke hulpverleningsorganisatie zet projecten op voor kansarme kinderen, met daarnaast ook focus op mannen en vrouwen. Direct contact en korte lijnen met Zuid-Afrika vinden wij een belangrijke voorwaarde in deze samenwerking. We hebben maandelijks contact met elkaar over de voortgang of ontwikkeling in de projecten. Het geld maken we rechtstreeks over naar onze partner. SA Cares for Life rapporteert direct aan ons over de uitgaven. We gaan regelmatig bij de projecten kijken en proberen dat zoveel mogelijk tijdens privé reizen te doen. Wij kunnen dus met een gerust hart zeggen dat het geld op de juiste plek komt en goed wordt besteed.